Composició del cistell d’aquesta setmana (01/05-07/05)

Composició del cistell d’aquesta setmana (01/05-07/05)

Cistell de Verdura Petit

Patata, enciam roure (2u), porro, pastanaga, bleda, col, faves, carabassa, ceba tendre, espinac, remolatxa i bròquil

Cistell de Verdura Familiar

Ceba tendre, carxofa, patata, enciam roure (3u), porro, pastanaga, bleda, col, faves, carabassa, pèsols, espinac, remolatxa i bròquil

Cistell de Fruita Petit

Pera, poma, taronja, mandarina, plàtan i llimona

Cistell de Fruita Familiar

Kiwi, pera, poma, taronja, mandarina, plàtan i llimona

Composició del cistell d’aquesta setmana (24/04-30/04)

Composició del cistell d’aquesta setmana (24/04-30/04)

Cistell de Verdura Petit

Patata, enciam roure (2u), carxofa, pastanaga, bleda, col, faves, carabassa, ceba tendre, espinac, remolatxa i bròquil

Cistell de Verdura Familiar

Ceba tendre, carxofa, patata, enciam roure (3u), ceba seca, pastanaga, bleda, col, faves, carabassa, pèsols, espinac, remolatxa i bròquil

Cistell de Fruita Petit

Pera, poma, taronja, mandarina, plàtan i llimona

Cistell de Fruita Familiar

Kiwi, pera, poma, taronja, mandarina, plàtan i llimona

Composició del cistell d’aquesta setmana (17/04-23/04)

Composició del cistell d’aquesta setmana (17/04-23/04)

Cistell de Verdura Petit

Patata, enciam roure (2u), carxofa, pastanaga, bleda, col, faves, carabassa, ceba tendre, espinac, remolatxa i bròquil

Cistell de Verdura Familiar

Ceba tendre, carxofa, patata, enciam roure (3u), ceba seca, pastanaga, bleda, col, faves, carabassa, pèsols, espinac, remolatxa i bròquil

Cistell de Fruita Petit

Pera, poma, taronja, mandarina, plàtan i llimona

Cistell de Fruita Familiar

Kiwi, pera, poma, taronja, mandarina, plàtan i llimona

El porro

El porro

Aquesta setmana us volem parlar del porro, un aliment que, a més de tenir unes excel·lents qualitats culinàries, té moltes propietats beneficioses pel nostre organisme.

El seu principal component és aigua i això suposa un escàs contingut calòric. A més, gràcies al seu destacable contingut en potassi i el seu baix nivell en sodi és considerat un aliment diürètic i també és un aliment útil per combatre l’estrenyiment pel seu alt contingut en fibra.

Tal com ja us vam explicar en el cas de la ceba i l’all tendre, el porro té un efecte antibiòtic natural, i això ens pot ajudar a combatre la tos i els refredats. I a part de ser una molt bona font de vitamines i minerals s’ha demostrat que el seu consum pot contribuir a reduir els nivells de colesterol i triglicèrids.

Les faves

Les faves

L’arribada de la primavera genera un brot d’alegria generalitzat a tots els pobles. Hi ha gent que diu que és perquè s’acosta el bon temps, o perquè floreixen els arbres, però a El Cistell volem pensar que és per l’arribada de les faves!

Les faves, igual que altres llegums, són llavors comestibles. És un aliment molt adequat quan es vol seguir una dieta saludable i en especial per a les persones vegetarianes o que consumeixen poca carn, ja que contenen una quantitat considerable de proteïna vegetal. A més també aporten hidrats de carboni, fibra i són baixíssimes en greixos.

A part de les vitamines i minerals d’alt valor que contenen les faves, també destaquen pel seu alt contingut en ferro vegetal. Per aquest motiu és recomanable consumir-les en estat carencial de ferro o en cas d’anèmia ferropènica, i encara ho és més quan es consumeixen conjuntament amb aliments rics en vitamina C, ja que aquesta fa que s’absorbeixi i s’aprofiti millor el ferro.