Seleccionar pàgina

La pell és l’òrgan més gran del nostre cos, i actua com a barrera protectora contra les agressions externes. Protegir-la i cuidar-la és fonamental, i en mesos d’estiu encara més: en aquesta època de l’any, és quan està més exposada al sol, però també a altres factors com l’aire condicionat, el clor, l’arena o les picades d’insectes.

Com qualsevol altre òrgan del nostre cos, la pell necessita uns determinats nutrients per funcionar correctament. Una dieta equilibrada, rica en vegetals, serà fonamental per evitar problemes i desequilibris. Us presentem les fruites i les verdures que millor cuiden i protegeixen la nostra pell!

– Pastanagues. Els aliments amb beta-carotens com la pastanaga són una font de vitamina A, i ajuden a reparar els teixits, a protegir la pell dels rajos UV, i a combatre els radicals lliures. Com a conseqüència, ajuden a lluitar contra les arrugues, la flacciditat i les taques de la pell. De fet, molt sovint es diu que les pastanagues ajuden a tenir un bronzejat més bonic i uniforme, tot i que mai substitueixen la protecció solar!

– Verdures de fulla verda. Gràcies a un alt contingut en vitamines, les verdures com els espinacs, l’escarola, les bledes, els bròquils, l’enciam o l’api estimulen la regeneració cel·lular i protegeixen la pell de l’acció del sol. En èpoques de l’any com aquesta, seran un potent antioxidant.

– Tomàquets. El licopè dels tomàquets protegeix la pell del dany solar i de l’acció dels radicals lliures. La millor manera d’obtenir el licopè és cuinant una mica els tomàquets madurs, per exemple amb una mica d’oli d’oliva, que també és un potent aliat a favor de la bona salut de la pell!

– Cítrics. Els pomelos, les taronges, les llimes, els kiwis o les llimones contenen molta vitamina C, que permet la formació de col·lagen i elastina, substàncies molt necessàries per conservar la fermesa i l’elasticitat de la pell.

– Fruits vermells. De la mateixa manera que els cítrics, són molt rics en vitamina C. Per això es recomana consumir cireres, maduixes, gerds, nabius, móres, groselles, magranes… per lluitar contra l’envelliment cel·lular. I protegir no només la nostra pell, sinó també la resta d’òrgans.

– Fruites de temporada. Els melons, les síndries, els préssecs, les prunes o els albercocs ens ajuden a hidratar-nos. De fet, la hidratació és la base per tenir una pell amb aspecte saludable: per això és tan important que consumim aigua mineral com a base de qualsevol dieta equilibrada. La podem combinar amb infusions, sucs naturals i fruites amb un alt contingut en aigua.

Més consells per tenir una pell cuidada i amb aspecte saludable? Dormir bé, incloure altres aliments que també protegeixen la pell -com els fruits secs, el peix blau o el te verd-, i protegir-nos del sol!