Segur que molts de vosaltres heu començat a teletreballar arran de la pandèmia i, de moment, continueu a casa. Si és així, aquest article és per a vosaltres: us donem alguns consells per menjar de manera saludable!

Respecta els horaris per a cada menjada. Sovint, teletreballar té la pressió afegida d’haver de demostrar que el teu rendiment és bo, fins i tot millor del que tindries en una oficina. A part, com que no perds temps en desplaçaments, és possible que vagis encadenant una reunió virtual darere de l’altra. O que et truquin en moments que no toca, trencant el límit entre la teva vida personal i familiar. Si et trobes en aquesta situació, sigues estricte, i respecta sempre uns horaris per esmorzar, dinar i berenar. No s’hi val allò de: “Quan acabi, més tard, ja menjaré alguna cosa” i, al final, acabar dinant molt més tard de l’habitual.

Planifica el menú de la setmana. Si estàs a casa, pots caure en la temptació de no planificar res per dinar, per exemple. I aprofitar la pausa del migdia per preparar-ho tot. És un dels avantatges de no haver de marxar de casa al matí: no has de prendre cap tupper ni preparar-ho la nit anterior. Ara bé, no deixis de planificar què menjaràs al llarg de la setmana. Això t’ajudarà a preveure millor la compra, a estalviar, a no malbaratar menjar i a mantenir una dieta més equilibrada. Encara que ho preparis a última hora, tingues clar què toca en cada moment.

No assaltis la nevera ni el rebost! Aquest és el gran repte. A casa tenim els armaris del menjar i la nevera a dues passes. Si tenim gana, és fàcil aixecar-se a picar qualsevol snack ràpid. Per això et proposem una cosa: quan t’aixequis al matí, selecciona les coses que menjaràs durant el dia si tens gana. Per exemple: una torrada per esmorzar, unes quantes ametlles mig matí i una poma per berenar: aquests seran els teus snacks del dia. L’endemà, fas una cosa similar: una torrada diferent per esmorzar, un plàtan a mig matí i una infusió per berenar. Tots aquests snacks els reserves en un lloc especial de la teva cuina i, en lloc d’assaltar la nevera o el rebost cada vegada que tens gana, et cenyeixes a aquests aliments només.

No tinguis coses poc saludables a casa. Limita’t a tenir l’armari i la nevera plens de coses saludables, i no compris snacks ultraprocessats. Si no els tens a casa, serà més fàcil evitar-los!

Evita els menjars pesats. Si no surts a treballar fora de casa, és probable que et belluguis menys: com a mínim, en els trajectes més bàsics. Segurament no puges tantes escales, no camines una estona fins a arribar a la feina, i el trajecte entre el teu lloc de treball i el bany es redueix. Per això és important que evitis menjars pesats i que optis per plats lleugers: així et serà més fàcil evitar les digestions difícils.

No mengis davant de l’ordinador. Si teletreballes, quantes vegades t’hauràs trobat que no pares ni per dinar? No ho facis! Troba 10 minuts per dinar o esmorzar sense mirar la pantalla, desconnectant de la feina. I si has de treballar i menjar a la mateixa taula per qüestions d’espai a casa, apaga l’ordinador durant aquella estona que estàs menjant i tanca les llibretes i agendes. Encara que sigui breu, és important trobar un moment de calma.

Troba moments per fer exercici i sortir de casa. I com que segurament fas menys exercici, l’última gran recomanació és que intentis trobar moments per sortir de casa i bellugar-te. Queda amb algun amic o familiar per passejar, surt a comprar de tant en tant o treu el gos de manera habitual. També pots intentar fer una rutina d’exercici a casa, ballar, netejar o ordenar armaris per sentir-te actiu. Sigui com sigui, bellugar-te t’anirà molt bé per digerir millor els aliments i tenir més gana!