Seleccionar pàgina

Tenim clar quins són els aliments que hem de menjar per esmorzar, per dinar o per sopar amb l’objectiu de mantenir una alimentació saludable: verdures, fruites, llegums, proteïnes, cereals integrals… Però hi ha moments del dia que som més propensos a menjar qualsevol cosa: són, sobretot, els moments de mig matí o mitja tarda, quan voldríem “picar” una mica però no tenim res a l’abast. Llavors és més fàcil caure en aliments envasats i ultra processats o en agafar qualsevol cosa d’una màquina expenedora: galetes, barretes energètiques, patates xip…

Però hi ha moltes coses saludables per menjar en un pim-pam, i es poden fer amb verdures i fruites del vostre cistell. Us n’ensenyem algunes!

Fruita fresca amb canyella i xocolata. Sempre hem sentit que la fruita és el millor aliat per esmorzar o berenar. Si volem anar una mica més enllà i tenim capritx de dolç, podem tallar una poma, una pera o una taronja i posar-hi per sobre una mica de xocolata i canyella en pols o, fins i tot, coco ratllat. No és el mateix, però ens calmarà les ganes de menjar postres i dolços.

Xips de fruites. Seguint amb les opcions dolces, podem optar per unes xips de fruites. Tallem les fruites a làmines molt fines -amb una mandolina si la tenim-, sobretot pomes, peres i plàtans. Encenem el forn i les posem en una safata amb paper de forn unes dues o tres hores aproximadament, a poca temperatura, fins que tinguin l’aspecte de xips. Potser els haurem de donar la volta a mitja cocció i, afegir-hi, si volem, canyella o alguna altra espècie. Un cop estiguin fetes i fredes, les podem guardar en un pot hermètic, fins al moment de picar!

Bastonets de verdures amb hummus. Pelem, rentem i tallem pastanagues, apis, carabassons o pebrots en forma de bastonets -no excessivament prims-, i omplim un pot petit o una carmanyola amb hummus on sucar-los. Així tindrem una opció perfecta per emportar-nos com a esmorzar o berenar a la feina, i molt saludable. Si voleu una opció sorprenent, al nostre blog us expliquem la recepta d’hummus de remolatxa.

– Bastonets de verdures amb mató. Seguint la idea anterior, podem canviar l’hummus per formatge fresc o mató i acompanyar-lo de bastonets de verdures. Si fer-ho més variat, podem barrejar el formatge amb altres ingredients: tomàquet sec i alfàbrega, ratlladura de pell de taronja o de llimona, menta, julivert…

– Falses patates fregides. I podem substituir les patates fregides, tan pròpies del fast food? La resposta és que sí. Una opció perfecta són les “falses” patates fregides que, en lloc de ser patates, són de pastanaga o moniato, i que en lloc de ser fregides, són al forn. Només cal que tallem en forma de bastonets o daus les pastanagues i els moniatos, els posem en una safata de forn, hi posem una mica d’oli d’oliva i les espècies que més ens agradin, com pebre o comí. I ho posem al forn una estona a uns 180ºC, fins que estiguin fetes les “falses” patates fregides.

Aquestes són només algunes idees saludables per picar en els moments que tenim gana. A més de fruites i verdures, hi ha moltes més opcions: fruits secs, llavors, cereals com la civada, iogurts… Us animem a provar-les!