Els untables són molt còmodes per esmorzar en torrades, o per fer entrepans per l’esmorzar de mig matí o el berenar. Quan pensem en untables, ens acostumen a venir al cap melmelades, cremes de xocolata o de fruits secs. Però sabies que també podem fer-ne de vegetals?

Podem servir-los directament en torrades o entrepans, o fer-los servir de base d’aquests entrepans i a sobre afegir enciam i altres ingredients. Els patés es conservaran correctament durant 2-3 dies a la nevera. Avui us portem algunes idees que podeu fer amb verdures de la vostra cistella, i us convidem a experimentar i provar noves receptes per incorporar verdures a tots els nostres àpats!

– Paté vegetal de pastanaga
En aquesta recepta, a més d’incorporar verdura (la pastanaga), farem servir una base d’avellanes que ens servirà per incorporar greixos saludables a l’àpat. Per fer-lo, triturem 200 grams d’avellanes amb un processador d’aliments fins que agafi consistència de crema. Un cop aconseguida aquesta textura, hi afegim una pastanaga ratllada, 40 ml de beguda d’avellana (també es pot afegir una altra beguda vegetal o llet), una culleradeta de canyella i un pessic de sal.

– Paté de tomàquet i albergínia
Per preparar aquest paté, començarem coent en una paella una albergínia que prèviament haurem tallat a daus. Mentrestant, hidratarem dues nyores bullint-les a foc lent durant deu minuts i sofregirem una mica de tomàquet. En un recipient, barrejarem dues cullerades de tomàquet fregit, l’albergínia, les nyores, 100 grams de cacauets, 50 grams de panses i un polsim de sal.

– Hummus d’albergínia
Aquesta versió del tradicional hummus és molt senzilla de preparar i ens ajuda a consumir més llegums al nostre dia a dia. Necessitarem una albergínia que prèviament haurem cuit al forn o escalivat. En un processador d’aliments, triturarem l’albergínia, 200 grams de cigrons cuits, un gra d’all, dues cullerades de tahina, el suc de mitja llimona, quatre culleradetes d’oli d’oliva verge extra, i sal i comí al gust.

– Hummus de pebrot escalivat
En el cas d’aquest hummus, el procediment és molt semblant a l’anterior, però en comptes d’afegir albergínia hi afegirem un pebrot escalivat o cuit al forn prèviament. En aquest cas, també hi podem afegir pebre vermell, que li dóna un regust molt bo.

I tu, com incorpores verdures als teus esmorzars?