Ara que s’acosta el bon temps, ens ve de gust prendre begudes que ens ajuden a refrescar-nos, però sovint, ens trobem amb opcions de refresc poc saludables i amb molts sucres afegits. Els sucs casolans de fruita espremuda són una bona opció, però avui us volem introduir una alternativa: la dels batuts de fruita…i verdura!

Els batuts tenen un avantatge respecte als sucs. Normalment, els sucs els fem esprement el suc de la fruita, mentre que els batuts es fan liquant els ingredients. El procés de liquat ens permet mantenir la fibra natural de la fruita, que en esprémer separem i per tant no ens beneficiem dels seus nutrients. El més habitual és fer batuts amb fruita, però sabies que també es poden fer amb verdura? Aquesta opció ens permet introduir la verdura en àpats en què normalment no l’incloem.

A continuació trobaràs algunes opcions de batuts que combinen una base de llet o beguda vegetal amb fruites i verdures. Però tens moltes més opcions, així que deix volar la imaginació! A l’hora de fer les teves pròpies combinacions, et serà més fàcil amb un màxim de 4 ingredients: com més ingredients sumem, més difícil serà combinar bé tots els sabors.

Pastanaga + taronja + gingebre
Per començar, netejarem i pelarem una pastanaga i la ratllem amb un ratllador o la picarem a la picadora. També ratllarem el gingebre amb la quantitat que més ens agradi. A continuació pelarem una taronja i la tallarem a trossos, i avocarem tots els ingredients a un recipient. Afegim la llet o la beguda vegetal que més ens agradi, i ho liqüem amb la batedora.

Espinacs + api + poma + menta
Primer, netegem bé tots els ingredients i els tallem. Aprofitant que la pell de la poma és molt saludable, no la pelarem i ens la menjarem sencera. Posem tots els ingredients en un recipient, afegim la llet o la beguda vegetal que més ens agradi i ho liqüem.

Plàtan + espinacs + nabius
Primer pelarem el plàtan i el trossejarem. Netejarem els espinacs i els nabius, i posarem tots els ingredients en un recipient. Hi afegim la llet o la beguda vegetal que més ens agradi i ho liqüem.

Idees extres:
– Si volem donar més consistència al nostre batut i que ens serveixi com a esmorzar o berenar, podem afegir avena al llistat d’ingredients.
– Una altra opció és afegir fruits secs trossejats com a topping. D’aquesta manera, afegim greixos saludables a la nostra beguda i li donem un toc cruixent.