Seleccionar pàgina

Al final de l’estiu i principis de la tardor, és habitual veure que ens cauen més cabells. En la majoria de casos és normal i no ens ha de preocupar. Però cal saber que els nostres hàbits alimentaris ens poden ajudar a combatre aquesta caiguda: una alimentació rica en nutrients i vitamines contribueix a tenir un cabell menys fràgil i més saludable. T’ho expliquem!

Primer de tot, cal situar-nos. La caiguda és un procés normal: els nostres cabells no tenen una vida il·limitada. El cicle de vida d’un cabell, si no hi ha cap malaltia o factor extern que ho impedeixi, té tres fases. La primera és la de creixement, que dura entre 2 i 6 anys. Després, la d’estabilització, que dura uns quants dies: durant aquest temps, el creixement s’atura. Finalment, el cabell entra en fase de caiguda: un procés que dura uns tres mesos. Normalment tenim un 85% del cabell en fase de creixement, i una part petita en fase d’expulsió. A la primavera és quan més quantitat de cabells entren en fase d’expulsió, i acaben desapareixent en uns tres mesos. Això, combinat amb l’estrés al qual sotmetem el cabell a l’estiu (altes temperatures, aigua, sol…) fa que sigui el principi de la tardor el moment més crític de caiguda del cabell. De fet, podem arribar a perdre més del doble de cabells que en altres èpoques de l’any!

A nivell tòpic, els cabells s’han de cuidar amb productes cosmètics de qualitat que no els facin malbé i que protegeixin tant els cabells en sí com el cuir cabellut. Una altra recomanació és esbandir sempre bé el cabell després d’utilitzar un producte cosmètic, i fer-ho amb aigua freda o tèbia: l’aigua calenta, tot i que ens reconforta quan estem a la dutxa, fa malbé els cabells. També és convenient no fer tractaments agressius: assecadors, tints, planxes per allisar…

Alhora, els cabells es poden enfortir amb una dieta equilibrada, rica en nutrients i vitamines. Una bona alimentació nodreix el bulb pilós i, per tant, els pèls que en surten. Concretament, parlem d’una dieta rica en vitamines A, B, C, E, i minerals com el ferro, el zinc, el sofre o el magnesi. A continuació mostrem algunes idees!

– Vitamines A, B, C i E. Fruites i verdures com el kiwi, la llimona, les taronges, el pomelo, les maduixes o el pebrot vermell són riques en vitamina C i, per tant, ens ajudaran en la síntesi del col·lagen, tan important per a la salut dels cabells. La vitamina A contribueix també a la lubricació del fol·licle, i es pot obtenir a través d’hortalisses, ous i olis com el d’oliva. La vitamina B també és molt saludable pel cabell, i la podem trobar en aliments com l’ou, la civada, els cereals integrals o els fruits secs. Molts olis vegetals, llavors i fruits secs també contenen vitamina E.

– Minerals com el zinc, el ferro, el sofre o el magnesi. Els llegums, la carn, les llavors i algunes verdures són font de ferro, imprescindible perquè el cabell creixi fort i sa. Alguns aliments com el peix i el marisc també són rics en zinc, essencial per al creixement del cabell. Finalment, hem de menjar crucíferes (col, bròquil, cols de Brussel·les, col kale…), alls, cebes i ous per aconseguir el sofre, fonamental en parts del cos com el cabell, la pell i les ungles.

– Una bona hidratació. En general, hidratar-nos bé és fonamental per a una bona salut. També per al cabell: el consum d’aigua és important per tenir un cabell hidratat i fort. Precisament cal evitar aliments que ens deshidraten, com l’alcohol, la cafeïna o el tabac.

Aquests són només alguns dels consells que ens poden ser útils per reforçar la salut del cabell amb l’alimentació, i que fan efecte, sobretot, en la fase de creixement del cabell. Però si detectem una caiguda diferent de l’habitual o tenim problemes severs, consultem un metge!